Customer Success Manager

Omschrijving

Wat is Roamler:

Bij Roamler veranderen we werk. Roamlers verdienen geld via de Roamler-app door taken uit te voeren voor FMCG-merken in winkels in de buurt. Deze taken variëren van het vastleggen van de voorraad op het schap, tot het opbouwen van promotieplekken op de winkelvloer. Alle bevindingen worden met foto’s en vragenlijsten in de app vastgelegd, waardoor merken direct inzichten krijgen vanaf de winkelvloer. Deze waardevolle data maakt het mogelijk op hoog niveau bedrijfsbeslissingen te maken, waardoor Roamler stapje voor stapje bijdraagt aan de belangrijke, op data-gebaseerde ontwikkelingen van de grootste FMCG-merken wereldwijd. Ons doel is de Roamler-app áltijd gevuld te hebben met de leukste en meest uitdagende taken voor de tienduizenden Roamlers die door heel Europa actief zijn…


…en jij gaat, als Customer Success manager, aan dat doel meewerken!


Jouw rol:

Als Customer Success Manager (CSM) heb je een gevarieerde rol met zowel operationele als commerciële aspecten. Jij bent verantwoordelijk voor impactvolle projecten en een hechte band met de klant. Als het directe contactpersoon zorg je dat de verwachtingen worden gehaald (en overtroffen).


Bij Roamler werk je binnen een resultaatgericht en datagedreven bedrijf. Jouw klanten hebben een flexibele workforce nodig die data en actie combineert, zodat zij strategische doelstellingen kunnen behalen. Jij weet wat er bij de klant speelt en begrijpt hoe je hen succesvol maakt in FMCG/retail.

 

Als CSM bouw je aan de relaties met jouw klanten en tijdens projecten verzorg je een strak stakeholder management. Samen met de klant ontwikkel en innoveer je het gebruik van Roamler services. Jij stimuleert de klant om daar het beste uit te halen.  

 

Multitasken is voor jou geen enkel probleem, want er lopen altijd meerdere projecten bij verschillende klanten. Bovendien werk je nauw samen met het salesteam om nieuwe klanten aan boord te krijgen, ben je altijd in contact met jouw collega CSM's en rapporteer je direct aan de Head of Operations.  

Taken & verantwoordelijkheden: 

  • Je bent verantwoordelijk voor het operationeel onboarden van nieuwe klanten.
  • Je hebt veel klantcontact en houdt de tevredenheid, KPI’s en doelen van jouw klanten in het oog.
  • Je weet wie de stakeholders zijn en zorgt dat zij doorlopend de juiste aandacht krijgen.
  • Samen met het salesteam werk je aan de groei van grote (FMCG) klanten.
  • Je werkt samen met je collega's om complexe vraagstukken te vertalen naar effectieve briefings voor de crowd.
  • Je werkt met rapportages en dashboards, en helpt jouw klant insights om te zetten naar acties.
  • Je werkt met een gevarieerd klantenportfolio, waarbij je goed weet om te gaan met de prioriteiten van verschillende projecten en aanvragen.
  • Je presenteert en evalueert resultaten en nieuwe mogelijkheden aan klanten en jouw collega’s.
  • Je maakt deel uit van structurele operations en salesmeetings, met de focus om externe en interne projecten succesvol af te ronden.
  • Je bent altijd bezig om zoveel mogelijk kennis te delen binnen het team en helpt je collega’s om hun projecten te optimaliseren.

Vereisten

Wie ben jij?

Je bent gestructureerd, analytisch en een multitasker. Je hebt geen moeite om zelfstandig te werken, maar bent ook niet bang om hulp te vragen of aan te bieden als dat nodig is. In de telefoon klimmen om proactief updates te geven of een presentatie bij een klant vind je leuk en uitdagend. Roamler is een jong bedrijf dat zich continu ontwikkelt. Kortom, je moet jezelf thuis voelen in een veranderlijke omgeving.


Wat hebben wij nodig:

  • Je hebt een bachelor en/of master afgerond. Een achtergrond in communicatie of bedrijfskunde is een pluspunt.
  • Nederlands beheers je zeer goed (spreken en schrijven). Een goede beheersing van de Engelse taal is een pré.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en bent sterk en pro-actief in het onderhouden van relaties.
  • Kennis van FMCG en retail is een must. Ervaring met/binnen corporates is een pré.
  • Je bent gestructureerd en weet jouw tijd goed te plannen.
  • Je hebt een klant- en oplossingsgerichte aanpak, jouw klant staat op nummer 1.
  • Je hebt een focus op actieve verbetering en groei van klanten.
  • Enige ervaring met Microsoft Power BI of andere analysetools is een pluspunt.
  • Ervaring met Microsoft Word, PowerPoint en Excel is een must. 
  • Je hebt goede analytische vaardigheden, waarmee jij jouw klanten op het vlak van insights kunt ondersteunen.


Wat je van ons kunt verwachten:

Je werkt in een jong team van professionals in het centrum van Amsterdam. Je krijgt de kans om internationaal mee te groeien met ons snelgroeiende bedrijf. Naast deze internationale doorgroeimogelijkheden, bieden wij jou aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  • Marktconform jaarsalaris
  • 8% vakantiegeld
  • 25 vakantiedagen
  • NS - Business card 
  • Gezellige vrijdagmiddagborrels, feestjes en andere groepsactiviteiten (skivakanties, teambuilding)

De cultuur binnen Roamler is informeel en collegiaal. Een fijne plek om hard te werken en tevens plezier te maken. Ons verhaal is nog lang niet af, ben jij klaar om met ons mee te groeien?